2011. szeptember 2., péntek

Osztály hangulat - siker történet

Előzmények

Most hallottam ismét arról az osztályról mellyel együtt dolgoztam néhány éve. És csupa jót, hogy milyen aktív, nyitott, pozitív értelemben mindenre kapható közösség lett. Most ballagtak és az osztályfőnökük nem győzte a sztorikat mesélni róluk.
Az iskola igazgató helyettesével voltam jó kapcsolatban, több diáknapi projektet valósítottunk meg, amikor egyszer egy osztályról mesélt, hogy nagyon sok baj van velük. Nagyon rossz az osztály hangulata, mindenki utál mindenkit. És különösen néhány negatív hangadó lehetetlenné teszi az osztály normális működését. Annyira utálják egymás, hogy nem mennek kirándulni, mert nem akarnak együtt lenni, amikor nem muszáj.


Lehetőséget kaptam, hogy az osztály "problémás" felének tartsak egy tanórán kívüli három órás foglalkozást.

A sorsfordító foglalkozás

Felajánlott partneri kapcsolat

Amikor bejöttek a terembe, láttam, hogy nagyon ellenségesek, nem tudták, hogy minek lettek ide parancsolva. 
Azzal kezdtem, hogy partnerek vagyunk, haza nem engedhetem őket előbb, de rajtuk múlik, hogy a következő három órában hogyan érzik magukat.
Megkérdeztem, hogy megy-e valakinek a busza, és amikor kiderült, hogy negyed órával előbb kellene befejeznünk, hogy elérje, felajánlottam, hogy rövidebb szüneteket tartunk és akkor elmehetnek időben.
Kérésem, hogy valóban pontosan tartsuk be a szüneteket.

Éltek vele

Az első szünetben nagy kérdőjel volt bennem, mert mindannyian eltűntek valamerre, de pontosan futva érkeztek vissza és a második szünetben már ki se mentek a teremből.
Nagyon egyszerű, de célirányos feladatokat csináltunk játékosan, de ezeken keresztül sok mindent megtudtak egymásról. Például milyen közös érdeklődéseik vannak. 
Kiderült, hogy őket is zavarja, hogy rossz az osztályban a hangulat, de valahogy ebből a negatív spirálból nem tudtak kikeveredni.
Beszélgettünk a lehetőségekről és nagyon feldobva fejeztük be a foglalkozást.

Pozitív visszajelzés

Kiderült, hogy másnap annyira lelkesen meséltek a történtekről, hogy az osztály másik fele is kérte, hogy részt vehessen egy ilyen foglalkozáson. Ez meg is történt a következő héten.

Mit tehet az Osztályfőnök

Az osztályfőnökük végül elment egy olyan képzésre, melynek akkor a házi asszonya voltam, ami az általam használt kooperatív tanulási technikákat tanította és még egy komoly kézikönyvet is adtak hozzá.
Így már az ő kezében is ott volt az eszköz, amivel dolgozva segíteni tudott az osztálynak. Végül az osztáyl "önjáróvá" vált. Sok mindent maga is meg tudott oldani, illetve nagyon nyitott lett a közösségi aktvitásokra.

A jövő

Így az érettségi után egészen biztos, hogy jó kapcsolatban maradnak egymással és jó szívvel gondolnak egykori iskolájukra, tanáraikra.

Ez a történet világosan mutatja a TudomMtTeszek Program célját:

Az iskola az életünk része, 
jó kedvvel és aktívan töltött iskola évek 
örökre meghatározzák további életünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése