2012. április 21., szombat

Hogyan motiváljunk - gondolkodjunk együtt

Tények

Végig csináltam egy olyan órát, hogy nem történt semmi, mert egyszerűen nem volt csend egy pillanatig sem, így nem tudtam, illetve kiabálva nem akartam elmondani, hogy mit fogunk csinálni.
nem tudok csendben lenni
Amikor megérkeztem, boldogan fogadtak és kérdezték, hogy megint játszani fogunk. Az igen választ már meg sem hallgatták, annyira el voltak foglalva egymás piszkálásával és a "semmivel", ami például papír tépkedésben és földre dobálásban nyilvánult meg.
Végül felírtam a táblára a feladatot, amelyet elolvasva közölték, hogy nincs kedvük hozzá és maradt a rendetlenkedés az óra végéig.
Én nem vagyok sem pszichológus, sem fejlesztő pedagógus, olyan osztályokkal szoktam dolgozni sikeresen, akik nyitottak, persze nem angyalok, de ez nem is elvárás.
Ez az osztály azért izgat, mert keresem a módját, hogy hogyan lehetne felkelteni az érdeklődésüket, néhány percre lekötni őket.
Kipróbáltuk azt, hogy aki akar lemehet az udvarra játszani, mert volt lenn felügyelő tanár, aki akar marad. Lement az osztály háromnegyede, de 10 perc múlva feljöttek, hogy lent unalmas, de nem kapcsolódtak be, mert ez is unalmas.

Egy halvány ötlet

Azt látom, hogy a bevitt színes filcek és papírok iránt mutatnak némi érdeklődést.
színek bűvöletében
Saját kezükre firkálnak, vagy a nevüket felírják és kidíszítik a lányok.
Azt gondoltam, hogy a felvetett témával kapcsolatban kiszínezendő rajzokat fogok bevinni, és mindenki választhat saját képet, amit ha akar kiszínezhet.
Egy alkalommal színes újságokból kellett kikeresni képeket, ezt részben megtették.
Talán, ha annyira konkrét és egyszerű a feladat, hogy "színezd ki kékre ezt a háromszöget", akkor talán lesz aki megteszi.
Ha beviszem az osztályba a saját nevüket, és azt kérem, hogy színezzék ki, akkor talán megteszik.

Hogy mi ennek az értelme?

Alkotott valamit, ami az övé, amit ha akar eltehet.
az én abc-m
Vélhetően első körben nem lesz mindenki képes rá.
De a saját név után jöhet az olyan ábra, ami tanít valamilyen értékre, remélem nem mindenki tépi össze.
Én külsősként sokat gondolkodom, hogyan segíthetek, de ilyen osztályokkal találkozni naponta, esetleg csak ilyen osztályban tanítani nagy erő próba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése